Društvene mreže&интерпункција; Instagram&интерпункција; Online poslovi

Instagram |Sve što niste znali I deo



Pročitajte ovaj moj tekst koji će biti u više nastavaka, i naučite šta i kako treba raditi na ovoj društvenoj mreži do ostvarenja većeg uspeha.

Kao što znate Instagram je jedna od najpopularnijih društvenih mreža, odmah posle Facebook-a. Od kako je Face kupio Instagram, ove dve mreže sve više liče jedna na drugu, ali nemojte da vas to zavarava. Velike razlike će uvek postojati jer su te razlike ono na čemu će se poslovnost ovih biznisa i zasnivati.

Tako je Facebook postao pre svega porodična mreža, pored toga što je i poslovna mreža. Ovde najpre prolaze obične životne priče iz svakodnevnog života i slike snimljene i okačene sada odmah u kućnim uslovima, tako da sve bude maksimalno prirodno i porodično.

Instagram je već glamuroznija društvena mreža gde se od vas očekuje da postavljate umetničke fotografije, da ih maksimalno editujete i  čak angažujete razne stručnjake da vam pomognu u svemu.

Zbog ove mreže vlasnici Instagram profila koriste profesionalne fotografe. Ako rade sami koriste profesionalnu opremu, i uče veštinu editovanaja fotografija i slično. A čemu toliki trud?

Mnogi ljudi primećujem i DALJE ne shvataju da se iza društvnih mreža kriju ozbiljni biznisi.

Svakodnevno objašnjavam prijateljima i članovima porodice koji se smeju ljudima koji „gube vreme na ovim društvenim mrežama“ kako oni misle. Objašnjavajući im da svaki drugi profil koji vide i u koji se ulaže veliki trud je jedan biznis, jedna firma, koja zarađuje nekad čak i bezobrazno veliki novac.

Krenimo redom…

OPTIMIZACIJA VAŠEG INSTAGRAM PROFILA

Da bi vas lakše našli oni koji želite da vas nađu, najbolji efekat je već u startu u svom profilu napisati šta radite, šta nudite, čime se bavite, naravno ako je posao i zarada vaš cilj.

Samo kroz vaše ime ili user name, vi treba da kažete ko ste, koju uslugu od vas mogu dobiti ili šta prodajete. Dakle, interesantno ime, u kojem se spominje vaša profesija, delatnost i niša. Evo nekih od primera.

Poznat Instagram ekspert Sue B. je već na 1. poziciji gde se upisuje ime i prezime zapravo upisala ono po čemu želi da bude poznata. Napisala je da je instagram ekspert.

Na 2. poziciji u profilu gde se upisuje user name ( korisničko ime ) opet je ponovila priču, pre toga napisavši svoje ime pa u nastavku opet instagram ekspert.

Na 3. poziciji je dala malo više informacija gde vas poziva da postanete njen učenik i naučite tajne instagrama.

Tim Ferriss pisac biznis knjiga i best selera – 4-vorosatna radna nedelja- i
-Oruđe Titana-, predstavio se ovako:

Na 1. poziciji gde je ime, napisao je ime i prezime.
Na 2. pozici gde je korisničko ime, opet je upisao ime, da bi
na 3. poziciji gde je vć opis vašeg delovanja napisao da je autor pomenutih best selera itd.
Ali ovaj deo, ovaj opis je opet niže dole. Njemu ne treba da se razmeće.

HASHTAGOVI

Hashtagovi nam pomažu da pronađemo sadržaj za koji smo zainteresovani, ali i da nas lakše pronađu. Uporno nam se ponavlja da trebamo stavljati maksimalan broj hashtagova po 30 njih ispod svoje objave. Međutim, evo i suprotinih mišljenja.

Budi Profi

Smatra se da jedan profesionalac (ako je Instagram business profil koji sakuplja klijente ili prodaje uslugu) ne bi trebalo da ima previše hastagova ispod opisa slike. Previše haštagova izgleda usiljeno, očajno, neuredno. Na kraju deluje kao da baš i niste sigurni u sebe i šta radite.

Takođe se savetuje da hastagove ne kucate odmah ispod objave, već u prvom komentaru ispod. Em, što izgleda urednije, em što činjenica da postoji komentar ispod objave pomaže algoritmu, jer je on usmeren na broj komentara koji imate na objavi.

Evo na mom primeru, kako ne teba raditi  🙂


Loša strana Hashtagova

Možda zvuči kao protivprirodni blud da se priča protiv hashtagova na Instagramu, ali opet,valja čuti i to mišljenje…Dakle, da li hashtagovi koje koristimo donose baš toliku dobrobit i korist?

Kada u opis svog posta nakucate 20 do 30 hashtagova vi ste time privukli veliki broj profila koji vas navodno prate. Naglasak na NAVODNO prate.

Setimo se koliko ljudi koristi Instagram automatizaciju. Ono što ovi programi rade je da prate hashtagove koje mi prethodno upišemo da želimo da ih program prati. Potom ovi bot programi automatski lajkuju, komentarišu, i zaprate profile sa zadatim hashtagovima.

Vi ste ubeđeni, ako ste naivni, da vas stvarno neko svesno prati, da čita vaše objave, divi se vašim postovima, i još se nadate da  možda postane i vaš kupac, mušterija šta god.

Istina je sledeća. Većina tih ljudi koji vas prate nisu ni svesni da vas prate! Nisu videli ništa od toga što su vam komentrisali jer njihovi podešeni Instagram bot programi to rade mašinski.

Evo jednog eksperimenta.

Objavite sliku i status bez ijednog hashtaga i videćete koliko će ljudi će stvarno biti aktivno na vašoj objavi. Vrlo mali broj, osim ako nemate veliki broj realnih pratilaca stvarnih dakle, ako ste Insta poznati.

Opet, daleko je manji broj nego sa hashtagovima. Ali to su ljudi koji vas zaista prate jer se pojavljujete na njihovom feed-u redovno i redovno će vam isti ljudi stvarno poslati komentar za koji vidite da nije generički napisan. Komentar koji može da bude upućen bilo kome za bilo koji post tipa: „Great post!,“ ( Sjajan post) ili  Excellent! (Odlično)…itd.

Oni koji vas STVARNO prate poslaće smislenu poruku. Videćete da je konkretno i svesno komentarisan vaš post na kojem je komentar poslat, i možda se razvije i dublja diskusija. Ali takvih će biti malo.

Ja ne kažem da ne treba da koristite hashtagove, kao što neki instagrma stručnjaci konstantno savetuju, ali da biste smanjili broj lažnih pratilaca barem
-smanjie broj hashtagova,
– koristite konkretnije hashtagove koji nisu uobičajeni..
.

  1. Prestanie da korsitite popularne, izikane, izlizane hastagove koje svi koriste, tipa #Instagood, #smallbusiness #picoftheday #follow4follow i slično.

2. Naspram njih koristite hastagove koje ste vi lično kreirali. Takođe, oni koji  koji su kompleksniji, znači sastavljeni su od više reči i potpuno su vaša originalna tvorevina, bazirana na vašoj delatnosti i uskoj niši.
​​​​​​
3. Smanjite broj hashtagova koje koristite, sa maksimalnih 30 smanjite na 5-10​​​​​​​.


POSTOVANJE

Ukratko, Instagram nije ono što je pre nekoliko godina bio gde vi samo delite lepe slike bez naročitog opisa i komentara. Na ovoj drštvenoj mreži se postuju sve ozbiljniji i ozbiljniji postovi.

a.) Postovi 2-3 puta dnevno?!  Ovo je preporuka, ali mislim da je previše ako želite da objavljujete samo kvalitetan sadržaj.

b.) Postujte svoje i tudje postove. Ovo je sasvim legitimno i dozvoljeno. Možete postovati delove svojih tekstova i blogova, transkripte svojih YT- videa i slično.

c.) Dajte savete iz vaše oblasti. Nikada ne štekarite na savetima koje dajete.

Više o postovanju na instagramu pročitajte i u ovom mom tekstu
-Kako Postati Influenser-


GRUPE NA FACE-u

Na face-u ima dosta grupa koje služe sa udruživanje, sakupljanje pratioca i kao i one grupe gde se daju oglasi tipa – Treba nam influenser sa tolko i tolko pratioca da reklamira bla, bla, bla.

a.). Fb  grupa za nalaženje pratilaca ali koja se svodi na follow for follow je
Insta-Yeah World Instagram Followers  pa ko hoće nek izvoli.

b.)  Influenseri na instagramu.
Facebooku grupa na kojoj se influenseri mogu, naći, angažovati i gde se i vi možete konkurisati za takav plaćeni angažman zove se-
Instagram Influencers, Brands, & Professionals.

c.) Fb Instagram grupa gde se možete družiti sa ostalim Instagrma expertima i takođe učiti o o ovoj mrži je Instagram Experts Community.


PRATIOCI

Ljudi se udružuju sa ljudima. Na Instagramu kao uostalom i u svakoj životnoj oblasti trebate graditi odnose a ne samo supljati neke pratioce  i navodne obožavaoce do kojih vam je stalo ko do lanjskog snega.
Ako ne budete gradili odnose sve će biti uzaludno.

Kad smo kod pratioca… Hoćete li da pričamo o lažnim ili pravim pratiocima?

Do lažnih je lako doći, samo uključite jedan od onih progrmaa za sakupljanje followera i dobijaćete svakog dana nazovi 50-100 njih koji nisu svesni ni vas a kamili da vas prate, niti ste vi svesni njih.

Ovakve profile ćete videti gde imaju 20.000 pratioca a na svakoj objavi po 20-like-ova. To je zato što ovakva osoba ima ne samo lažne pratioce već i lažni profili ( nepostojeće, žive osobe ) su maskirani u tkzv. pratioce.

Zanima vas kako Instagrma korisnici dolaze do tolikog broja pratilaca, lajkova, pregleda, a vi koliko se god trudite sedite tu na nekom malom broju svega gore nabrojanog. Ne budite naivni, i najveći profili na instagramu kupuju pratioce, lakovove, preglede i slično, jer im se biznisi zasnivaju na istinitoj ili navodnoj popularnosti.

Mnogi kupuju svega ovoga na kilo. Jedan od takvih koji „valjaju“ sve to je sajt –Bigstagram pa ako vas zanima proverite.


AKO HOĆETE PRAVE PRATIOCE…

  1. Tražite od pratilaca da se više angažuju oko vaših objava koristeći takozvani poziv na akciju gde od im sugerišete da urade nešto konkretno, što programi za automatizaciju baš i ne rade, a to je:

a.) da taguju nekog svoj prijatelja da bi i on video vašu objavu,
b.) da u svojim objavama koriste samo vaš lični originalni hashtag (ujedno vas i reklamiraju),
c.) da kompleksnije komentariši zapravo uvucite ih u konkretnije duže razgovore i diskusije o nekoj temi.

Ne samo da kažu: Super post, Cool, Svaka čast, lepa slika… delo bot-a, kao i vrlo lenji pratilaci koji sve iste komentare samo kopiraju i nalepljuju svima.

Razvijte dublje razgovore ako je ikako moguće. Posle svega ovoga ćete imati uvid u to koliko vas ljudi zaista prati potpuno svesno vas, tako da kad bi ćaskali sa vama u inboxu i stvarno znali sa kime pričaju.

2. Slikaj svoj Instagram profil i stavi ga na facebook ili drugu društvenu mrežu, pozovi sve da ti se pridruže i prate te rečenicom:

Ako vas zanima … (vaša aktivnost na instagramu ), pratite moje postove i saznaćete _________________ (uvek nudite vrednost zbog koje vas vredipratiti).

Ovo je stariji način i mnogima još uvek najlakši. Možete i jednostavnije uraditi ali mislim da ova modernija metoda nije tako efikasna. Ako želite, koristite novopostojeći Nametag.

Lak je za deljenje jer ljudi samo treba da ga skeniraju da bi vas zapratili. Detaljnije ćete pročitati u ovom mom postu-
Kako napraviti Nametag | Lakše do pratioca na Instagramu

3. Strategija 1.80 centi za dobijanje novih relanih pratilaca na Instagramu je strategija koju preporučuju mnogi i Gary Vee takođe, a ide ovako:

Prvi korak – napravite spisak 10 # hastagova vaše niše ili niše onih sa kojima želite da se povežete.
Ukucajte  jedan # hashtag, za početak.

Drugi korak – Prvih 9 postova koje vam instagram izbaci na vrhu, lakujte im slike, potom komentarišite smislene i kompleksnije komentare na kontu onoga što su oni tačno napisali u opisu svoje slike.

Treći korak. Tako uradite za svih 10 #hastagova koje ste prethodno pripremili.

To je 10 #hastagova dnevno X 9 postova = 90 postova iz vaše niše, koje trebate aktivno i ručno, manuelno kontaktirati i komentarisati. Ovom metodom svi tvrde da se dobija 50 ili više pratioca dnevno.

4. Objavljujte svoj sadržaj od nekoliko puta nedeljno do 3 puta dnevno. Ovo treba biti vrlo koristan sadržaj, zbog kojeg vas vredi pratiti.

5. Pojavljujte se na svim profilima koji vas prate. Idite na opciju srce na vašem profilu i dobićete spisak svih onih koji su aktivni na vašim objavama danas.

Idite a profila od jednog do drugog i vratite im uslugu, komentarišite, njihove objave, i lajkujte. Ovakvi ljudi će vas poštovati  i opet se redovno pojavljivati na vašem profilu i pratiti vas i nadalje.

Tako se grade odnos sa ljudima, uostalomkao kao i u realnom životu, tako se dobijaju i zadržavaju i pratioci na društvenim mrežama.

6. Pišite im u DM-u, zahvalite im se što vas prate, zapratite one koji vam se svidjaju, ne svakog i bilo koga. Recite im u privatnoj poruci da vam je drago na poznanstvu i da se nadate daljem druženju i obostranoj pomoći!


KAKO NAPRAVITI FOTKE ZA INSTAGRAM

Da bi vaš profil bio dopaljiv na prvi pogled i u skladu sa instagram nepisanim pravilima, i da bi više njih želelelo da vas prati, evo na šta trebate misliti.

1. Prvih 9 slika (kvadratića) na vašem profilu su ono što ljudi najviše gledaju i prvo ugledaju kad dođu na vaš profil pa se potrudite da ih ovih pa slika oduševi skladom. Evo primera mog feed-a


Aplikacija koja će vam pomoći da uređujete visuelni deo profila i raspoređujete i menjate redosled slika pre konačnog objavljivanja je – Preview.  Skinite je sa google play-a.

​​​​​​Trudite se da se odlučite samo za 2 osnovne boje koje će biti dominantne na vašem profilu i koje su obično boje vašeg brenda.

Ove dve boje bi trebalo da budu komplementarne boje odnosno jedna drugoj suprotna, preko puta jedna druge na kolor krugu.

Naravno nećete se baš držati ideje da boja mora da bude TAČNO preko puta druge. Može i jedna, dve nijanse levo ili desno od one boje koja je tačno preko puta prve boje. Kod mene su to kao što vidite na gornjoj slici nežno zelena i roze.

Aplikacija koja će vam pomoći oko ovoga je Adobe-jev server.
Link je   https://color.adobe.com/create/color-wheel

Popularne slike na Instagramu izgledaju nekako bajkovito, sa dve boje prenaglašene a otale skoro i da ne primećujete i najčešće su to bas dve opozitivne komplementarne boje.

Evo mog primera editovanaja slika za instagram ( od kojih nisu sve ni objavljene još).

Oko prve letnje slike mi je na Kursu Digitalnog Marketinga pomogao Istok Pavlović, predavač kursa zajedno sa Ivanom Bildijem, dok mi je pregledavao „domaći.“ Drugu zimsku sam već uradila i sama. 🙂

Za ovakav efekat koristite jednostavnije programe kao što su Snapseed i Lightroom, što se uči na pomenutom kursu, a imate i ne baš srećne tutorijale na You Tube-u.


Nadam se da ste dosta novog naučili iz ovog prvog dela teksta. Tokom februara meseca očekujte i drugi deo teksta o Instagramu.
​​​​​​​

Постави коментар