Online poslovi

Tajna Besplatnog Marketinga

 

Tajna Besplatnog Marketinga-Dnevnik Virtuelnog Asitenta

Sigurno i vas golica tema kako postići što bolji efekat u online reklamiranju sa što manje uloženog novca. Evo metoda besplatnog marketinga koji će vam pritom i napuniti džepove.  

Fora je i u tome da što pre ovde pročitanu teoriju počnete da koristite u praksi REDOVNO, skoro SVAKODNEVNO. Kao što bi rekli na reklamama za mršavljenje:   – I efekat neće izostati! – 

 

Tajna broj 1     |  Specifične slike i grafike 

Ako ste često na netu niste mogli a da ne primetite koliko se samo truda ulaže u vizualni doživljaj. Ne samo zato što (sad ide floskula)

-Slika govori više od 1000 reči – već i zato što i stvara osećaj!  Znate ono kada vidite nešto na netu i shvatite da drugi imaju isti doživljaj i sliku u glavi kao i vi povodom neke situacije. Zato se danas koriste razni vizuali koji ilustruju DOŽIVLJAJ o tome kako se osećamo u vezi s nekom temom.

Neke od najpopularnijih vrsta slika koje treba koristiti u službi vašeg reklamiranja su:

  • MEME ovo su obično smešne slike gde je akcenat na izrazu lica osobe na slici. Služi tome da dočara šta mislite o nečemu što trenutno čitate. Verovatno ste videli da na glup komentar neko stavi sliku lika kako prevrće očima. Jasno vam je šta misli o komentaru ovog pre njega jel?  Primer, vaše raspoloženje na pomen rodjendana i duvanja svećica…
    Smešne meme -dnevnik virtuelnog asistenta

Smešne meme slike će dočarati i ono što imate da kažete o svom proizvodu ili usluzi. Uz pravi komentar, ponekada i kombinaciju slike i teksta. Ova vrste reklamiranja tipična je za društvene mreže gde je poželjna opuštena komunikacija sa dozom humora. 

  •  INFOGRAFIKA je već ozbiljnija forma koja služi da se skrene pažnja na tematiku i mnogo više od toga. Ovo su slike obično izdužene forme koje su postale vrlo popularne na društvenoj mreži Pinterest. Njihova svrha je da vam kroz interesantnu sliku podvali i celu jednu lekciju u skraćenoj formi. Ovo je vrlo popularna vrsta visuala koji koriste blogeri da bi skrenuli pažnju na svoj tekst. Kada vi vidite u slici BUKVALNO nacrtano ono što pokušava da vam se kaže sve je mnogo lakše da skapirate i pre ćete čitati takav tekst.

Greška je što mnoge firme i firmice još uvek ne koriste ovaj vid reklamiranja i objašnjenja svojih proizvoda i usluga. Inače se ove infografike dele ko lude po netu. Uslov je da su dobro odrađene tako da stvarno obrađuju neku popularnu temu. Ako na infografici i ostavite svoj kontakt, ime vašeg brenda, sajta ili logo eto još veće šanse da vas upamte.

  •  GIF- OVI To su oni smešne pokretne slike od 1 sekundi ili 2 sekunde, koji daju draž svakoj poruci koju prenosite. Na primer nešto ovako 🙂

    •  POSTERI, BANERI. Ovo je forma koja se najčešće koristi na instagramu, ali i na svim drugim mrežama je sasvim dobrodošla. Napravite poster sa interesantnom slikom i nekim motom koja ide uz vaš pisani sadržaj.

    Neki posteri su napravljeni u vidu klasičnih reklamnih postera koji su zalepljeni svuda po ulici i bilbordima. Drugi su više informativnog karaktera u vidu naslova za tekst koji sledi, što se takođe često viđa na Pinterest-u.

    •  STATUSI I CITATI. Možda ste i preplavljeni raznim citatima poznatih koji se dele po društvenim mrežama u kombinaciji sa različitim pozadinama. Ovo i se već moglo nazvati zloupotrebom grafike na netu. Šalu na stranu ovaj vid skretanja pažnje na sebe ne samo da je dosadio već može biti i kontra produktivan. Ne dozvolite sebi da kačite iste citate i samo ih delite.  

    Budite originalniji i napravite neki svoj citat koji će biti prepoznatljiva fora za vas i vaš brend!

    Tajna broj 2    | Pisani sadržaj 

    O.k. ovo vam možda ne zvuči kao nešto novo. BITNO je pisati svoj blog i tekstove koje predstavljaju vas i vaš rad.

    ALI bitno je i pisati manje forme statusa tekstića koje redovno stavljate na svoje stranice i društvene mreže. Bilo koji pisani sadržaj koji govori TAČNO o onome što vi radite, za šta se zalažete i čime se bavite pokazuje vašu stručnost u određenoj oblasti.  

    Tekst u kraćoj formi u kombinaciji sa gore opisanim originalnim slikama koji samo izradite po vašoj želji stvarno čini čuda. Nešto ovako ako redovno radite pa čak i samo na jednoj društvenoj mreži, ali uporno i redovno može daleko da vas dogura u vašem poslu. Ljudi vole da prate one koji uvek imaju šta interesantno i korisno da kažu, i pre će sa takvima poslovati nego sa nekim drugim.  

     Ova metoda ne traži od vas ni dinara osim plaćanja interneta, haha. Ali ova metoda traži od vas mnogo više. Traži kreativnost domišljatost, ideje, mnogo truda svakodnevno i mnogo rada. O.k ako svega toga nemate vi, postoje ljudi koji to profesionalno rade za vas. Virtuelni Asistenti koji u tom slučaju nisu besplatni. U svakom slučaju ovakva redovna prisutnost na netu će vam se višestruko isplatiti ako se radi pametno.

    Kad smo već kod besplatnih stvari…

    Ako razumete engleski jezik imate mogućnost i besplatnog učenja lekcija iz svih mogućih oblasti koje su vam potrebne za poslovanje na netu.
    Jedan od takvih sajtova je  CreativeLive. 

    Kao što vidite sajt je podeljen u sekcije pa postoji mogućnost gledanja lekcija iz oblasti Novca (zarade ), o pravljenju Fotografija i Videa, zatim o Dizajnu, pa Muzici i Audio montaži, kao i o ostalim Veštinama i Zanatima.

    Besplatni kursevi Dnevnik Virtuelnog Asistenta
    Samo se ulogujte i gledajte lekcije koje drže ljudi stručni u svojim oblastima.

     

    Tajna broj 3    | E-mail potpisi 

    Za ovo sigurno nije mnogo vas čulo a posebno nije mnogo vas koristilo. U pitanju je vrlo jednostavna, brza i praktična metoda da se reklamirate prostim odgovaranjem na svoje mejlove. O čemu se radi?

    Postoje besplatni generatori na netu koji će vam pomoći da napravite svoju online vizit karticu koja će stajati na dnu svakog vašeg maila. Možete uvek da budete potpisani svojom slikom, poslovnom pozicijom i linkom do vašeg sajta ili kontakt telefonima, čak i dugmićima od vaših profila na društvenim mrežama.  

    Na primer. Kada bih vam odgovorila na vaš mail, ispod mog odgovora dobili bi ste i ovo
    Tajna besplatnog marketinga-Dnevnik Virtuelnog Assitenta

    Ovako nešto je trajna reklama za vas i potpuno je besplatna. Ako biste nešto slično želeli i vi kao vaš potpis u vašem  e-mailovima, mnogo  više o tome naučićete u tekstu koji sam napisala za VA Magazin. Pročitajte OVDE

     

    Tajna broj 4    | Komentari svuda! 

    Šansa da se za vas čuje i zna je da često pišete korisne i rado čitane komentare svuda po interenetu. Svako će primetiti da imate određeno znanje iz date oblasti što doprinosi širenju vašeg brenda i poslovanja. Ovakva aktivnost se ne dešava samo na društvenim mrežama. Tu ne spadaju i mnogi drugi vidovi prisutnosti na internetu. Evo konkretnih primera:

    •      Možete biti prisutni na specifičnim temama na određenim forumima. Ovde je bitno da ne čavrljate samo u prazno zbijajući samo šale i provoditi vreme tamo tek da nešto pišete. Pišite o onome što je vaša oblast delovanja u kojima želite da steknete više naklonosti i poverenja kod drugih ljudi koji će postati vaši korisnici.
    •     Predlaže se da kad god možete i imate vremena odgovarate na pitanja onih koji od vas znaju manje. Opet u okviru vaše oblasti. Sajtovi gde ljudi postavljaju svoja pitanja i čekaju na vaš odgovor su:
    1.  Yahoo Answers  (Yahoo-ov servis sa pitanjima i odgovorima).
    2. Quora je isti ovakav servis. Svako može da postavi pitanje ali i da da odgovor.
    3. Facebook grupe vrlo popularan način druženja a posebno profesionalne razmene informacija ideja odvija se nafb grupama. Plus se odmah povežete i upoznate sa onima koji od vas dobijaju odgovor.
    4. LinkedIn grupe ove se odvija prilično slična situacija kao na face-u. Samo što je LinkedIn isključivo poslovna mreža, pa se ovde ne toleriše neko previše opušteno i nekonvencionalno ponašanje.
    5. Blogovi iz specifičnih oblasti vašeg delovanja su takođe dobra prilika za vas.
    6. Pa i YouTube, zašto da ne.
    7. I sve druge društvene mreže. Posebno popularna za ovakvu vrstu komunikacije je čuveniTwitterkoji se inače svodi na kratki komentar, poželjno sa slikom.

    Više o reklamiranju na društvenim mrežama pročitajte u mom prošlom tekstu OVDE.

     

    Tajna broj 5  | Vaš univerzalni avatar– Gravatar 

    Ova metoda se direktno oslanja na na prethodnu 4 metodu. Pre nego što počnete uopšte da delite pamet po internetu –Pamet  u glavu, hoću reći… Postarajte se da ne budete lako zaboravljeni, ostavite svoj trag sa informacijama o sebi.  

    Metoda je vrlo slična Tajni broj 3. Tamo smo ostavljali svoj trag na dnu svakog našeg email-a a sada ćemo ostavljati svoj trag SVUDA PO INTERNETU svakim svojim komentarom koji ostavljamo BILO gde na netu!

    Idite na  https://sr.gravatar.com/

    Otvorite svoj nalog na ovom sajtu.

    Ubacite iz kompjutera svoju sliku koju želite da vas reprezentuje i upišite ime koje želite da izlazi na svakom vašem komentaru. Ovo može biti i ime vašeg brenda, a umesto svoje slike može stajati i slika vašeg loga.  

    Jedna od stvari koju treba odabrati pojavljuje se ovim natpisom CHOOSE A RATING FOR YOUR GRAVATAR. Imate ponuđene opcije G; PG; R i X;

    Preporučuje se da odaberete prvu opciju jer se tako vaš gravatar prikazuje na sim sajtovima gde ljudi komuniciraju.

    Idite u opciju My Profile, popunite svoje podatke i u opciji About me – O meni predstavite se u profesionalnom smislu. Napišite čime se bavite kao i što možete napisati nešto o svojim uverenjima, hobijima i onome šta volite da radite u slobodno vreme. Takođe neki vaš moto bi bio zanimljiv detalj.  

    Kada ljudi pročitaju vaš komentar i kliknu na vašu sliku dolaze na vaš profil na sajtu gravatar-a gde zajedno sa prikazom vašeg sajta (ako ste ostavili link do njega na gravatar-u) mogu da pročitaju i nešto o vama što ste vi ispisali.

    Ovo su neke od marketing metoda koje ništa ne koštaju a vrlo su korisne. Koriste ih i firme koje imaju mnogo novca i ulažu u plaćene reklame. Međutim, nikako ne zaobilaze ni ove besplatne načine reklamiranja jer je efekat spektakularan. 

     

Advertisements

4 мишљења на „Tajna Besplatnog Marketinga

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s